Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Diabetes?

Av Helena Fransson - 17 november 2014 10:26

Har väl egentligen alltid varit lite överviktig, haft det där klassiska traktordäcket( inte bildäck). Efter tredje barnet så var det dags för återbesök på diabetesmottagningen. Tog lite tester, mätte och så, allt såg väl "bra" ut, minskar i omfång osv.
Sköterskan frågade hur mycket pasta det blev, och när jag väl tänkte efter, max en gång varannan vecka. Kändes superbra att kunna säga det, utan att ens tänja på sanningen! Eller ja, kanske lite, åt andra hållet isåfall!
Har kommit en bra bit de senaste två åren, kämpar gör jag men mycket mer känns naturligt nu :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lax

Av Helena Fransson - 7 mars 2015 13:38


Oh va jag har svårt för lax:/ men jag ger den ett försök... Efter försök... Efter försök... Nån gång så kanske jag också tycker det smakar gott;) Vad tror ni om upplägget? Sveriges mästerkock nästa? ...

Av Helena Fransson - 23 februari 2015 12:22


Dagens lunch med parmesanchips?

Av Helena Fransson - 16 januari 2015 12:11


Blev inspirerad av Sveriges mästerkock igår? tadaaa, fick bli en smaskig sallad till lunch ...

Av Helena Fransson - 22 december 2014 12:33

Idag blev det hemmagjort, kycklingburgare med egenmakt förs, hembakta bröd och egengjord coleslaw, osten är dock en sådan hemsk smältost med ibland blir man sugen ;) Här är dotterns otroligt snyggt stailade tallrik ;) Nej detta är inte spya, det ...

Av Helena Fransson - 18 december 2014 12:12

Det här med bönpasta var något för mig! Perfekt till lunch eftersom det är mycket protein i, då slipper jag jaga proteinkälla:) Lite olika vegetariska röror har det fått bli till! Igår var jag även på bindvävsmassage, aj aj aj. Jag var visst väldi...

Presentation


Den hårda osminkade sanningen om en trött trebarnsmor..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards