Alla inlägg under november 2014

Av Helena Fransson - 29 november 2014 22:06

Herregud va mycket julsaker jag har! Och självklart ska de packas upp när det är fullt med disk mitt i matlagningen på en rörig lördagskväll!!
Så dessa bilder bjuder jag på?

Som ni ser så hjälper lilleman faktiskt inte till.. Han är duktig och sprider plastburkar över heeela köket?

Av Helena Fransson - 20 november 2014 11:08

Det är inte ofta som jag äter rester men tacos från igår är nästan ännu bättre idag?

Mat
Av Helena Fransson - 18 november 2014 21:37

Sytt mig en matchande mössa till mobilfodralet ikväll:)

Och även sytt små luddhjärtan som jag tänkte hitta på nåt skoj till jul med!

Av Helena Fransson - 18 november 2014 17:45

torsk med bulgur

färsbiffar med svampsås

Mat
Av Helena Fransson - 17 november 2014 10:26

Har väl egentligen alltid varit lite överviktig, haft det där klassiska traktordäcket( inte bildäck). Efter tredje barnet så var det dags för återbesök på diabetesmottagningen. Tog lite tester, mätte och så, allt såg väl "bra" ut, minskar i omfång osv.
Sköterskan frågade hur mycket pasta det blev, och när jag väl tänkte efter, max en gång varannan vecka. Kändes superbra att kunna säga det, utan att ens tänja på sanningen! Eller ja, kanske lite, åt andra hållet isåfall!
Har kommit en bra bit de senaste två åren, kämpar gör jag men mycket mer känns naturligt nu :)

Av Helena Fransson - 17 november 2014 08:21

I helgen har vi fått fixat lite inför advent och jul! Har haft barnvakt till två av barnen så det hanns med en massa.

Hittade en mall på nätet och skrev ut egna juletiketter.

Av Helena Fransson - 17 november 2014 08:18

Vet inte vad jag har gjort för att det blivit så rött och konstigt på bilden, det är iallafall rester från lördagen som fick bli min lunch, ugnsrostade grönsaker med grillad kycklingfilé. Grönsakerna fick en skvätt grädde i, blev supergott?

Till middag åkte mannen och köpte Thai/kinamat till oss, har öppnat ett nytt ställe där vi bor. Smakade supergott, får bli mat där igen!

Barnen tycker inte om kinamat och skulle gå och lägga sig så de fick göra varsin tortillapizza, det var superpopulärt!

De har även dukat själva, i vardagsrummet där man inte får äta?

Mat
Av Helena Fransson - 15 november 2014 13:43

Hade lite tortillabröd kvar efter gårdagens tacos så då fick de bli tortillabrödspizza till lunch idag, med egengjord pizzasås och sallad.
Tänkte jag skulle vara ekonomisk så jag köpte ICAs tortillabröd, det är ett misstag jag aldrig gör igen, smakar som nån slags unket "jagvetintevad" och konsistensen var gummi:/

Mat

Presentation


Den hårda osminkade sanningen om en trött trebarnsmor..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards